Voor de levensbeschouwelijke vorming van uw kinderen gebruiken we op school de methode ‘Trefwoord’. We kijken naar een (digitale) kalenderplaat met daarop een tekening, foto, puzzel of tekst. De (Bijbel-) verhalen, gedichten, gebeden en liedjes die daarbij horen, staan in de handleiding voor de leerkracht. Zo stelt ‘Trefwoord’ verschillende thema’s uit de leefwereld van de kinderen, de samenleving en de Bijbel aan de orde. De kleurenposter laat zien welk thema in een bepaalde periode actueel is. In de komende periode is dit het volgende thema:

'Wie ben ik'

In het thema: 'Wie ben ik? onderzoeken de kinderen hoe het zit met hun identiteit. Wat hoort echt bij mij, welke kwaliteiten heb ik, hoe zie ik mijzelf en hoe zien anderen mij? Eén van de dingen die ze ontdekken is dat een mens altijd meer is dan dat ene overheersende beeld. 
De verhalen, liedjes, vragen en opdrachten in dit thema laten de kinderen ontdekken dat ieder mens uniek is, met eigen kwaliteiten en kenmerken. Dat de mens er mag zijn in zijn veelkleurigheid!

De bijbelverhalen gaan over de grootste koning van Israël, David. ls er één Bijbelse figuur laat zien hoe veelkleurig een mens kan zijn, is het misschien David wel.

Onderbouw:                     Midden- bovenbouw:
 

 

 

 

Uit het fotoboek


20210823_100324_resized 20210823_114359_resized
IMG-20210823-WA0015 20210823_100153_resized